Jogadom

7 października 2022

Joga nidra, sztuka świadomego śnienia

Masz ochotę odpuścić po całym tygodniu?
Lubisz spokojną praktykę jogi?
Ciekawi Cię jak wygląda sen joginów i śnienie na jawie?
Chcesz przekonać się, jak wiele może Ci dać godzinna praktyka relaksacji?

Zapraszamy na warsztaty raz w miesiącu JOGA NIDRA, sztuka świadomego śnienia. Praktyka relaksacji będzie prowadzona spokojnym głosem, a delikatne dźwięki mis i dzwoneczków jeszcze bardziej Cię otulą i pozwolą wejść w proces jeszcze głębszej relaksacji.

Dla kogo ten warsztat?

Dla każdego! Tutaj nic nie musisz. Nie musisz: praktykować jogi, wiedzieć czym jest relaksacja, ani mieć jakiekolwiek doświadczenie.. Tak naprawdę najważniejsza jest Twoja intencja, którą może być spokój, lekkość harmonia, cisza.

Kiedy i gdzie?

Pierwszy piątek miesiąca od września, aż do grudnia 2022r.:
09.09, 7.10, 3.11, 2.12 godz. 19.30

Jogadom, szkoła jogi w Katowicach
ul. Kościuszki 62, 2 piętro

Zapisy i inwestycja

35zł/sesja dla osób posiadający aktualny, aktywny karnet w naszej szkole.
55zł/sesja dla tych którzy nie posiadają aktywnego karnetu u nas.

Zapisy: www.jogadom.pl/grafik w zakładce „kursy”. Jeśli chcesz się zapisać na najbliższy, październikowy warsztat – kliknij tutaj.

Dlaczego warto?

W czasie praktyki nidry chcesz pozostać przytomnym, podczas gdy ciało i umysł odpoczywają. Jest to stan pomiędzy snem a zupełną przytomnością. Stan przejścia, w którym możemy doświadczyć pełnej relaksacji ciała i umysłu.

Świadome śnienie jest praktyką pratyahary, polegającą na wycofaniu zmysłów od świata zewnętrznego do wewnętrznego. Metaforą pratyahary jest żółw, który cofa się do skorupki.

Po praktyce świadomego relaksu wyraźnie i natychmiastowo poczujemy odświeżenie ciała i umysłu. Wchodzimy w stan, w którym czujemy się zregenerowani, jak po dwugodzinnej drzemce. Mówi się, że 1 godzina jogi nidry odpowiada 4 godzinom snu.

Natomiast na głębszym poziomie, co zauważamy na późniejszym etapie konsekwentnej praktyki, obserwujemy m.in.:
– wyraźne zmniejszenia napięcia mięśniowego, umysłowego i emocjonalnego – co jest największym osiągnięciem jogi nidry (również rozpoznanie i porzucanie traum w zaawansowanej praktyce);
– redukcję poziomu stresu, ale także zwiększenie odporności na stres;
– poprawę plastyczności mózgu, co wpływa na polepszenie pamięci;
– zwiększenie wiedzy, szczególnie tej o sobie, dzięki której przejmujemy kontrolę nad emocjami, a dzięki temu innymi dolegliwościami,
– nabranie zaufania do siebie;
– rozwój kreatywności;
– zdystansowanie się do schematów, koncepcji świata i projekcji umysłu;
– rozwój umiejętności obserwowania swoich myśli z pozycji świadka;
– zmianę przyzwyczajeń;
– ustanie problemów ze snem;
– przejrzystość snów i ich zapamiętywanie;
– samoregulację organizmu;
– zwiększenie odporności.

Wszystko to się dzieje dzięki uwolnieniu energii, kiedy stan pratyahary jest osiągnięty. Taka energia jest przekierowana na leczenie i odżywianie oraz integrowanie i równoważenie półkul mózgowych, aby całościowy balans mógł być zachowany.

Warsztat prowadzony prze Anię Sowińską założycielkę i właścicielkę Jogadom, oraz Rafała Rogowicza – terapeutę, coacha, w trakcie studiów psychoterapii.